Friday, June 18, 2010

♥pertemuan pertama♥ P2 (last episode) ^_^

salam...

seronok lak rasenye mengenang saat2 camane aku leh terima insan bernama 'mohd hafiz md. yusoff' sbgi tunanganku...sejak 2003 (semester 1 di kolej) kami berkwn... dlm pd masing2 senyap sbb ada psgn masa tue, smpi la dia 'mengadu' psl sedih breakup ngan psgn dier... then aku lak breakup ngan ex aku time tue.... dia yg b'sbr melayani kesedihan aku akibat perpisahan.... hurmmm...

aku masih ingt 01/06/2006 hari pertama aku bekerja di damansara.. masa tue aku masih lg dgn ex aku... sepnjng aku keje ctue, ada skali hsbnd aku dtg(masa tue kwn jer)... kebetulan aku masih baru dpt kete n x konfiden nk bwk tanpa roomate aku... dia nak jmpa aku tp aku kene ambik dia kat petronas mutiara damansara... hehehe..

disbbkan aku x konfiden, aku 'bohong sunat' aku kata pd dia, aku x leh nak drive sbb spek mata aku patah... hahaha... xkan aku nak ckp aku x konfiden kott.. malu ar... huhu... cian gak kat die masa tue.. utk membuktikan yg aku bnr2 'kepatahan' spek mata, so aku jmpe die kat kedai mamak tanpa ber'spek mata'... iskkk... mase tue da ar lapo sesgt.. sbb aku mmg nak mkn ngan die.. tp disbbkan majuk, aku x mkn pon... majuk la katekan... hahaha
pas pd tue aku da x jmpe da die... until aku breakup ngan ex aku tue, ntah caner ntah aku blh msg2 balik ngan die... die pon bg gak smgt kat aku soh b'sbr... tp masa tue mmg sgt2 pahit... aku ambik masa yg agak lame gak nak pulih dr rasa kecewa... sambil2 tue dia cuba nak ambik atie aku... hehehe.. aku prnh cuba terima dia tp kemudian aku putuskan sbb aku x mmpu nak terima dia lbh dr seorg kwn.... 2x kalo x silap aku putus ngan dia
smpi lastnya aku nekad terima dia disbbkan keikhlasan dia & tempoh dia menunggu aku terlalu lama... aku terima dia & aku tanamkan nekad utk berusaha menyayangi dia... alhamdulillah, 20-12-2008 aku bergelar tunangan dia... sepanjang temph bertunang, pelbagai kejadian berlaku dlm hbgn kami... alhmdulillah, berjaya aku & dia tempuh hinggalah saat kami diijabqabulkan pd 19-12-2009 ..
dgn sekali lafaz, aku sah menjadi isteri pada insan bernama
MOHD HAFIZ BIN MD. YUSOFF...

betapa perkenalan kami dr 2003 benar2 x kami duga yg akhirnya kami bersatu sbgi suami isteri yg sah... syukur padaMU ya Allah... sgt manis kurasakan saat2 slps aku breakup dgn ex aku tue... segalanya mmg sudah direncanakan DIA yg Maha Berkuasa... tlh tertulis jodohku bersama dia... selama mana pon masa penantian dia & pencarian aku, akhirnya kami ttp bersama... kuasa Allah, kita sbgi manusia mmg x mampu mencapai kekuasaan Nya...

esok 19/06/2010... genap 6 bulan usia perkahwinan kami... syukur alhamdulillah, aku & suami mampu bertahan dgn dugaan hidup berjauhan.... dia di kelantan, aku di KL... mgkin sepanjang berjauhan nie, DIA mahu aku & suami bnr2 mengenali diri sesama kami sblm kami dikurniakan zuriat pengikat ksh kami.... jgn ditanya apa perasaan ku krn blm dikurniakan rezeki 'itu'... hanya secebis rasa 'faham' yg kuperlukan khas buat insan2 yg tanpa mrk sedari tlh mengecilkan hatiku dgn pertanyaan & kata2 mrk... semoga Allah mengurniakan kesabaran buatku & suamiku dlm usaha kecil yg kami lakukan bg mendpt ganjaran pahala dlm menambahkan ummat Muhammad s.a.w di muka bumi ini... amin ya Rabb...

hurmmm... aku bersyukur padaMu ya Allah di atas segala kurniaan yg x terhingga... moga KAU tetapkan imanku, suamiku serta keluarga kami agar dpt terus berada di atas landasan yg benar... kukuhkan ikatan kasih syg antaraku & suamiku agar rmhtgga kami bbs dr segala perkara yg tdk diingini....

amin amin ya rabbal'alamin.....

0 comments: