Wednesday, June 30, 2010

ya Allah, bantulah daku...

salam...

not in mood today... dpt kabar x gembira dari my sist... die nak berhijrah ke perak ngikut hsbnd dier... hsbnd dier nak try niaga kat sana lak... since die pk nak membesarkan anak cabaran lg kuat... die baru nk g carik tapak jumaat nie... hurmmm, of cos aku happy sbb tue kehidupan kuarga die.. xpe ar....

juz..... aku tersepit skrg nie.... sblh pihak, aku kesiankan mak aku nti bila dah xde sesape kat umah tue... sblm nie leh gak die g umah akak aku tue, main2 ngan cucu... bile dorang dh pndh perak nti, mane lg tmpt mak aku nak ilangkan rasa bosan dier?? sblh pihak yg lain, aku nak ikut suami aku... huhu... x sanggup sgt2 hdp berjauhan mcm nie... sedih rasa bila dgr dia ngadu x sihat ke, ade mslh pape ke.... rasa mcm aku x jlnkan tggjwb aku sebaiknya sbgi seorg isteri....

sblm kawin, syurga di bwh tapak kaki ibu.... slps kawin, ketaatan aku wajib pd suami, selagi x melanggar batas agama... seandainya suami aku redha seikhlas hati (bkn krn terpksa) dia membenarkan aku 'hold' sementara pertukaran tmpt keje aku, alhamdulillah... tp aku la yg sedihnya... aku x nak berjauhan dgn dia... tp dlm masa yg sama, aku terfikirkan mak aku... risau dok sorang2 kat umah... akak aku yg sorang lg tue keje pagi balik maghrib... ayah aku bz ngan keje dier lak.....

ya allah.. aku buntu, sedih mengenangkan hal nie... apakah tlh tersurat selamanya aku hidup di KL?? seandainya bnr ya allah, permudahkanlah urusan suamiku bg mendptkan pekerjaan lain di KL... tetapi seandainya bkn ini yg tlh KAU suratkan, maka KAU berikanlah aku kelapangan dlm menghadapi ini semua.... aminnn ya rabbal'alamin....

0 comments: