Wednesday, July 7, 2010

nasi lemak....

salam...

aku masih x sht lg... demam ckit + selsema n bersin yg teruk + sakit pale ckit2... tp aku gagahkan diri gak nak wat nasi lemak utk member kat opis... sbb ntah knp hati aku dpt rasa yg aku akan MC esok... so, mlm tue aku wat segala bhn2 nak wat sambal... nasi mak aku yg wat sbb aku mmg bersin memanjang je mase prepare sambal sotong tue... (dun wory fren, i noe da way to 'bersin' properly when cook.. hehehe)

aku tipon sha... sbb teringt da lame since b4 n after kawin aku da pnh ckp kat die i'allah nak wat mkn2 kat umah... tp x terbuat pon smpi skang... alang2 de org request ns lemak, aku ajak dier gak... haznie bdk prktkl UIAM pon aku ajak tp dier kat kuantan lak, da keje kat UIA katenye... hehe...

pagi tue mkn ar ns lemak hasil tgn aku... hsbnd aku pon lom pnh rase ns lemak aku wat nie... baru 2,3x jer aku mskkan utk dier... nak wat caner, sesekali jmpe byk hal yg lg penting nak dibuat bersama... huhu...

urmmm, hasilnya.... sambal sotong x pedas lngsung... (tp der yg kepedasan gak nmpknye...) nasi lak terlalu 'kering' x cukup air... huhu... tp dorang senyap jer... aku ckp gak kat ainie... tp alhmdulillah, die jenis yg pandai gak ar nk sdpkan atie aku... hahaha... "xpe, k dah camnie... x cpt basi nasi tue.." hehehe... walo aku tau der yg x kene ngan ns lemak tue, tp alhmdulillah.... thanks a lot pd yg sudi menjamah mskn aku yg x sbrp tue...

urmm, kak sue, ainie, mizie, sheila, wan... thanks sudi mkn sesame kat BM3 pagi tue... sha. mekasih gak dtg opis walau pon lewat sbb ngntk tgk bola katenye... hehehe... wat dino, sham, joe n emma yg sudi merasa ns lemak tue walaupon mkn kat l*b m*****!! hahaha...

seronok aku tgk org mkn mskn aku... walau dorang snyp je x kmplen pape, tp aku gembira sbb dpt msk n jamu dorang... hehehe... thanks a lot my dear frens!!

wsslm

*p/s: mmg aku MC pon keesokan harinye sbb sakit kepale + demam...

0 comments: